جهان امروز
به نامهای متعددی شناخته می شود كه مهمترين آنها عصر سرعت است و ابزار
عصر سرعت تبليغات است و اين ابزار به حدی گونهگون است كه برای برطرف كردن
آثار منفی و پذيرش آثار مثبت آن قاعده يكسانی نمی توان يافت و اصولاً در
تبليغات طوری عمل می شود كه ضمير ناخودآگاه يا روحيات هر فرد تأثير بپذيرد.
اگر چه همه انواع تبليغات مؤثر نيستند، با يك محاسبه سرانگشتی می توان
دريافت كه حجم وسيع تبليغات و تكرار بسيار آن می تواند بر هر انسانی
تأثيرگذار باشد و انسانها را به تغيير ناخودآگاه رفتار وادار كند.