امروزه با گسترش دامنه ارتباطات بشری، انجام مذاكره در زندگي شخصی و حرفهای افراد امری ضروری و اجتنابناپذير تلقی میشود؛ مذاكره به منظور تامين نيازهای فردی، برطرف كردن تنشهای موجود ميان اعضای يك گروه، تهيه مفاد توافقنامههای گوناگون، حل اختلاف نظرهای اجتماعی، عقد قراردادهای بينالمللی و... در حقيقت، مذاكره قابليتی نه ذاتی بلكه اكتسابی است و توانايی مديريت روشمند آن، مذاكرهكننده را از سايرين متمايز میسازد. كتاب حاضر برای همه افراد با هر سطح دانش و تجربه و برای انجام هر نوع مذاكرهای كاربردی است چرا كه به مذاكره در معنای كلی میپردازد و با بيان اصول صحيح و علمی آن و ارائه مثالهای گوناگون نشان میدهد كه چگونه میتوان با آمادگی قبلی، صرف كمترين هزينه، سهمآفرينی، اعتمادسازی ميان طرفين و... به نتيجه مطلوب برد / برد دست يافت.